Sunday 4 September 2016

PLHIV PUTUS TUNANG

Update on 2.09.2016. 11.07 PM
Assalamualaikum dan selamat sejahtera kepada semua pembaca blog budkkampung. Rasa nya sudah lama tak update dalam group nie.. so banyak la kisah-kisah yang boleh diceraitakan.. huhhhh.. sangat banyak nak cerita dekat semua pembaca blog saya nie… rindu rasanya nak menulis… hahhaha.. okey sekadar intro sikit je tak banyak pon..

Okey kita masuk pendahuluan dulu… tadi baru mukadimmah je..so hari nie saya nak cerita pasal perkahwinan dengan rvd nie… huhhh… topic yang sangat hangat dibualkan diantara kawan2 dengan orang yang email saya nie… sebelum saya teruskan cerita orang yang email dekat saya.. moh saya nak cerita pasal diri saya dulu..

Okey pada 20.08.2016 yang lepas genap usia penyakit rvd ku yang ke 2 tahun.. selain menyambut birthday aku yang ke 20 something huhh… birthday rvd aku yang ke 2 tahun jugak aku sambut.. hahahha.. so hari tu memang la tak buat sambutan apa2 pon… just doa untuk kesehatan aku je.. diam tak diam sudah 2 tahun aku berkongsi darah dengan penyakit rvd nie… heheheh… Alhamdulillah aku tak ada apa2 pon sebarang perubahan dalam diri aku..dan jugak Alhamdulillah aku tak mengunakan ubat HAART lagi… huhhh..masih tak berani untuk menggunakan ubat HAART lagi…

Okey kita masuk bab perkawinan dengan RVD semula.. okey.. dulu aku pernah update pasal aku nak kahwin.. dan tarikh jugak sudah ditetapkan.. pada 20.08.2016… okey kannn… tarikh keramat bagi aku tu sebenarnya… malangnya… okey malanganya…… aku sudah putus pertunangan aku dengan tunang aku… masa tu raya ke 3… Ya Allah… berat bagi aku nak hadapi semua nie.. sumpah aku tak kuat dengan apa yang telah menimpa aku masa hari tu… tu baru sedikit nikmat yang Allah Tarik dekat aku,,,, tu baru sikit sangat,,,

Next aku nak cerita lepas aku brake pada hari ke tiga raya… satu lagi benda yang menimpa aku yang aku tak dapat nak lupakan sampai sekarang.. Ya Allah kuatkan diri aku untuk menghadapi apa yang semua berlaku dalam diri aku…. Selang beberapa hari aku putus tunang,, tak silap aku dalam seminggu aku putus tunang dengan aku .. tunang aku sudah bertunang dengan orang lain… tummmmmmm…. Seperti batu menghentak dalam hati aku pada hari tu,,, mcm mana aku tahu,,, tunang aku bertunang dengan orang lain…. Of cos la kan kalau orang tu dah putus tunang dengan kita mesti la dia tak akan invite kita kan… so one day nie la kan… tergerak hati aku nak stalk dia punya Instagram..cari nama dia.. dah taka da dalam list aku punya insta.. (MUNGKIN BLOCK AKU) tu yang aku pikirkan.. tapi aku piker balik,, dia nie suka deactive account sama ada facebook atau Instagram… so aku think positive yang dia nie deactive account dia la kan.. so aku cari Instagram adik dia… so jumpa la kan… adik dia… adik dia nie suka post gambar dekat instagram… so  aku pun tengok la satu-satu gambar dia.. dalam hati cantik jugak ex calon adik ipar aku nie kan.. hahhaha… apabila bukak satu gambar nie..  tersentap hati aku.. macam nak jatuh ke lantai… huhhhh… akak dia tunang dengan orang lain.. Ya Allah…. Sungguh aku tak kuat…

Mungkin memang sangat berat bagi aku nak terima semua dugaan ini…. Sebab memang aku sangat sayang dekat dia.. sangat-sangat sayang… sampai hati dia buat mcm tu dekat aku… 2 tahun aku dengan rvd… 2 tahun aku bersama dia dengan apa-apa pun yang berlaku.. semua aku hadapi dengan dia.. dia yang banyak bagi aku kata-kata semangat.. dia pernah teman aku pergi jumpa dengan dr.. buat treatment dengan dr… semua dia pernah teman aku.. dia dah janji dengan aku yang dia akan akan jaga aku… dia akan uruskan semua.. tapi malanya ku sangkakan panas sempanjang hari rupanya hujan di tengah hari.. mungkin semua yang berlaku ada hikmahnya.. Ya Allah… besar dugaan aku nie kan… so mungkin bukan jodoh aku dengan dia so aku terima dengan hati yang terbuka… di kesempatan ini.. aku nak ucapkan selamat bertunang dengan tunang awak ye sayang.. saya akan doakan kebahagian awak didunia dan akhirat.. walaupun susah aku nak terima hakikat,, hampir 4 tahun aku menjalinkan hubungan dengan dia.. tapi putus di tengah jalan.. okey la… biarkan terus berlalu.. buang yang keruh.. ambil yang jernih,,, ada hikmah sengala2nya..

So… semua dah tahu kan.. aku dah putus tunang dengan tunang aku… so the next step.. mana-mana yang masih single tu… bagi la borang kosong satu untuk aku isi… mana tahu approve kan… hehheeh… in shaa Allah.ajal maut semua di tangan tuhan kan… so kita kene selalu berdoa dan terus berdoa supa Allah permudahkan segala urusan kita….




Okey sebarang pertanyaan boleh terus email dekat saya ye… kita berkongsi pendapat… dan cara penyelesainyanya.. kongsi dengan saya kalau tak ada tempat untuk berkongsi masaalah.. in shaa Allah.. setiap penyakit ada penyemburnya.. 


Budakkampung6261@gmail.com

Yang ikhlas : hamba Allah
budakkampung



No comments:

Post a Comment